Odtü Mezunları Dershanesi

0312 485 23 28 - 0312 418 88 58
Odtü Mezunları Dershanesi
Sınırsız Etüt
0312 485 23 28 - 0312 418 88 58
Odtü Mezunları Dershanesi
6 - 8 Kişilik Özel Sınıflar
0312 485 23 28 - 0312 418 88 58
Odtü Mezunları Dershanesi
Öğrenci Koçlugu
0312 485 23 28 - 0312 418 88 58
Odtü Mezunları Dershanesi
Rehberlik Servisi
0312 485 23 28 - 0312 418 88 58
Odtü Mezunları Dershanesi
Uzman kadro
0312 485 23 28 - 0312 418 88 58

     

Odtü Mezunları Dershanesi

 

Rehberlik

 

Sevgili Öğrenciler,
Tüm eğitim modelleri öğrenciler üzerine kurulu olduğu halde  genel eğitim disiplinlerinin tamamında öğretmen ön planda öğrenci arka planda kalmaktadır. Bu durum eğitim hayatımızdaki başarısızlığın en büyük nedeni ve çıkmazıdır. 
Bilgi çağı dediğimiz yüzyılımızda ihtiyacımız olan tüm bilgilere bir tıkla ulaşma olanağımız varken aynı bilgileri öğretmenden  dinleme gayreti bize sadece zaman kaybettirir. Üstelik öğretmen modelli eğitimlerde konular aralıklarla anlatılır. Yani bir konuya başladığınızda o hafta bitmeyip yarısı diğer haftaya sarkabilir. Bu kesik kesik öğrenme zihinde tamamlanamadığından eksik öğrenme, sentez yapamayan bir beyin, niteliksiz zaman kaybı gibi, vb sorunlara yol açar. Örneğin Sıfatlar konusunu okulda ya da dershanede birkaç haftaya yayarak anlatılır. Bu hafta niteleme ,sayı, belgisiz, işaret sıfatını dinleyen öğrenci diğer hafta  soru sıfatını adlaşmış sıfatı,vb görüyor. Ancak bunların hepsinin aynı zamanda verilebilmesi gerekir ki öğrenci mukayese yaparak öğrenebilsin. Üstelik zarflarla olan benzerlik ve farklarını da verebilmelisiniz ki tam öğrenme gerçekleşsin. Ancak ders süreleri buna müsaade etmez ve öğrenme gerçekleşmez. 
Tüm bunlara ilaveten etüdü bekleme, yolda geçen zaman kaybı, sınavlar yaklaştıkça bitmeyeceği düşünülen konuların kaygısı, aile içi soğuk atmosfer vb. durumlar daha derse başlamadan bizi yorar. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA UZMANI olarak diyebilirim ki derse hazırlık sürecinde geçirdiğiniz zamanı evde ders çalışsanız başka zamanlara ihtiyacınız kalmaz.  (Örneğin yatakta kitap okumayı sevdiğini söyleyen bir öğrenci 15-20 sayfadan sonra beynim yoruldu, kafam almıyor artık deyip kitabı bırakmak ister. A benim akıllı öğrencim beyin yorulmaz! Yorulan şey  el-kol kaslarımızdır, o da duruşumuzdan kaynaklı. Öğrencilerimizin çoğu da ders öncesi aşırı efor harcadıklarından derse geldiklerinde çoğu zaman enerjileri bitmiş olur. Derse karşı isteksiz olmanız, derslerin zor gelmesi, yorgunluk hissi emin olun çok çalışan beyninizden değil sizi oraya getiren diğer organlarınızdan kaynaklı.)
Klasik öğrenme metotları artık  geçerliliğini yitirmiştir ya da yitirmek zorundadır. Neden böyle düşünüyoruza açıklık getirelim. Klasik modelli bir eğitim şöyle işler.
Öğretmeniniz olarak sizden bir romanı ezberlemenizi , bu romandan sizi sınav yapacağımı, dipnotları dahil satır satır her bir içeriği soru yapacağımı söylesem  ve hazırlık olarak da nasıl ezberleyeceğinizle ilgili yöntemleri size aktarsam ne olurdu? Ya da yapılabilirliği ne kadar aklınıza yattı? Yaklaşık 500 sayfalık bir romanı her hafta 10-15 sayfasını ezberlemeye çalışsanız bir yılda bitmez. Üstelik 50 hafta yayarak okuduğunuz romanın başı sonu belli olmaz. UNUTULUR.
Şimdi örneğimizdeki romanı kaldırıp yerine tarih, geometri, matematk,edebiyat, biyoloji, vb. koyalım. Dershanelerde ya da özel derslerde bir ders 10 aya yayılarak anlatılmıyor mu? Romanı ezberleyemeyecek olan beynimiz aynı modelle nasıl öğrenecek biyolojiyi, Türkçeyi.  Birbirinden bu kadar uzak zamanda anlatılan bilgiler zihinde bütünlük arzetmez.  Kopuk kopuk anlatılan bilgi size sadece ama sadece  şunu söyletir. ‘’Çalışıyorum, çalışıyorum bir türlü puanım artmıyor.’’
Bu durumda sorun siz değerli öğrencilerde mi, yoksa size uygulanan programlarda mı? İşte bu program klasik model öğretmedir. Bu yüzden geçerliliğini yitirmiştir. Mezun bir öğrencinin tekrar hazırlık için önünde koca bir yıl olmasına rağmen, üstelik gerekli çalışmayı da yapmış olduğu halde bir sonraki yıl puanının yerinde sayması başka nasıl açıklanabilir. Klasik model öğretme, potansiyelinizi yok etmekle kalmaz yavaş öğrenmenize sizi zorla iter. Öğrenci hep ikinci plandadır ve sınıf düzeni , müfredat takibi zorunluluğu yüzünden öğrenci arka planda kalır. İdeal öğrenmede ya da modern öğrenme yönteminde kürsüde öğretmen değil öğrenci olmalıdır. Muhteşem bir beyniniz var. Neden yavaş öğrenesiniz ki. 
Modern öğrenme yöntemi Eğitim Koçluğuyla öğrenciye kazandırılabilir. Öğrencinin dershanesinde konular zamana yayılarak anlatılırken eğitim koçunun yaptığı alternatif ders programında ise sözel dersler tümdengelim (bütün-parça), sayısal dersler tümevarım (parça-bütün) yöntemiyle mümkün olduğunca erken sürede bitirilerek uzun süre tekrara zaman bırakılır. Dershanelerde Milli Eğitim müfredatı takip edildiğinden 6 aylık sıkı bir çalışmayla bitecek konular bir yıla yayılır. Bir romanı bir yıla yayarak okuduğumuzda bir şey anlamadığımız gibi ders programlarını da anlamak güçtür.
Profesyonel öğrenci koçlarıyla çalışan öğrenciler dersleri müfredata bağlı kalmadan erkenden öğrenir. Dershaneyi sadece tekrar için kullanırsa eğer ideal öğrenme gerçekleşmiş olur. ÖSYM’nin sınav soruları her bir dersin dört yıllık konuları kapsayacak şekildedir. Yani bir biyoloji sorusunu yapabilmek için 4 yıllık müfredatı bilmek gerekir. Bir integral sorusuna da yapabilmek için tüm matematik konularını bilmek gerekir. Durum buyken konuları 10 aya yayarak çalışma sizce tam öğrenmeyi gerçekleştirir mi?
Tavsiye edilen öğrenci koçlarıyla modern öğrenmede tüm konular senenin 4/3 süresinde bitirilir. Geriye kalan 4/1 sürede hata analizleri yapılır. Yani rakipleriniz hala konu öğrenirken daha hiç görmedikleri konu varken siz ikinci tekrarı yapmaya başlarsınız ve hatalarınızı sıfırlarsınız. Kendi maksimumunu yapan tüm derecelik öğrenciler bu modelle (SIFIRLAMA TEKNİĞİ) çalışırlar.

 

             
     
 

HIZLI OKUMA
Çeşitli göz egzersizleri vasıtasıyla göze ritim kazandırmaya, göz algılama kapasitesini ve duraklama esnasında gözün okuma...
TARİH COĞRAFYA ŞİFRELERİ
Çeşitli göz egzersizleri vasıtasıyla göze ritim kazandırmaya, göz algılama kapasitesini ve duraklama esnasında gözün okuma...
HAFIZA EĞİTİMİ
Hafıza eğitimi kişilerin beyni daha etkin kullanma kılavuzudur. Beyni etkin kullanma modelleri..
MESLEK SEÇİMİ
Gençlerin önündeki en büyük engellerden birisi de kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda...
SINAV KAYGISI
Sınavla ilgili konularda düşünme, hatırlama ve yoğunlaşma güçlüğüne yol açan duygu durumudur...
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Eğitsel Rehberlik genel olarak verimli ders çalışma teknikleri, sınav kaygısıyla başa çıkma gibi...
DİKSİYON ÇALIŞMA
Diksiyonu söyle tanımlayabiliriz: söz söylerken, duygu ve düşünceleri doğru, üslubuna uygun...
DUYGUSAL ZEKA
Duygusal zeka, kendi duygularımızı anlamak ve pozitif olarak ifade edebilmek olduğu kadar ...
İLETİŞİM ÖĞRENME İLKELERİ
Kaynak ve alıcı arasında iletişim kurulabilmesi için kaynağın göndereceği mesajın,alıcı...
TEST TEKNİKLERİ ve DİKKAT GELİŞTİRME
Bütün dikkatinizi çözmekte olduğunuz soruya veriniz....
ZEKA
Kavramlar ve algılar yardımıyla soyut ya da somut nesneler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, soyut...
BEDEN DİLİ
Sadece güzel bir konuşma ile başarılı bir konuşmacı olamazsınız; aslında iyi bir konuşma olmaksızın da...
Beyninizi Etkin Kullanın
Hafıza teknikleriyle beyninizi daha sistemli bir şekilde kullanacaksınız.
Etkili ve Kalıcı Öğrenin
Ezberden ziyade görsellerle çağrışım yaparak etkili ve kalıcı bir şekilde öğreneceksiniz.
Zamandan Tasarruf Edin
Az zamanda çok bilgi öğrenecek, kalan zamanınızı diğer alanlara yöneltebileceksiniz.
Kaliteli ve Kalıcı Öğrenin
Öğrenmiş olduğunuz bilgileri uzun süreli belleğinizde saklayacak ve kalıcı bir öğrenmeye sahip olacaksınız.
Özgüveninizi Destekleyin
Bu eğitim sonunda aslında zor gibi görünen konuları öğrenecek, bu şekilde başarmanın hazzına varacaksınız.
Odtülüler Aktif Eğitim - https://www.odtululeraktifegitim.com